Egészséges bonbon házilag? Még szép!

Valljuk be őszintén, kevés ember van, aki nem szereti a csokoládét (nem is értjük őket). Az édességeken belül a csoki különleges helyet foglal el szívünkben. Kinek mi a kedvence… Tejcsoki, étcsoki, töltött, mogyorós, gyümölcsös, chilis, trüffeles.. táblás vagy bonbon.

A lelkünket balzsamozza, a kedvünket fokozza. De sajnos alakunknak és egészségünknek nem tesz jót.

Na de mi, akikszintén rajongunk ezért a finomságért, nem voltunk restek, a saját magunk ízlésére megalkotni az egészséges alternatívát, hogy kedvünkre csemegézzünk!

A házi bonbon pedig akár karácsonyra, ajándékba is készíthető!

Nem tartalmaz hozzáadott cukrot, kevés alapanyagból is csodás eredményt kapunk és ízlés szerint dúsíthatjuk az alapreceptet! A bolti csokik árának töredékéért tudunk kreatívkodni és mennyei falatokat alkotni, mindezt egészségtudatosan, gyorsan!

Hozzávalók:

100 g kókuszolaj
100 g jó minőségű, zsírszegény kakaópor
ízlés szerint édesítő: pl.: eritrit, xylit, juharszirup

Egyéb eszközök: szilikonforma, de megfelel jégkocka tartó is.

Ha szeretné másféle alapízt, adhatsz hozzá pl vaníliát vagy simán kókuszreszeléket. Pár csepp erős, jó minőségű kávéval különleges aromájú csokit kapsz!

Díszítésre használhatsz tört vagy egész mogyorót, mandulát, aszalt vagy kandírozott gyümölcsöket.

Elkészítés:

Vízgőz fölött megolvasztom a kókuszolajat, majd gyors mozdulatokkal hozzákeverem az édesítőt, utána a kakaót. (A kókuszolaj és a kakaópor aránya mindig 1:1 legyen.) Ha valamilyen aromát, vaníliát vagy kávét adnál hozzá, azt most keverd bele!

Alaposan homogénre keverem, szilikonformákba öntöm, a tetejére bármilyen magot, aszalt gyümölcsöt teszek (ízlés szerint), és mehet a hűtőbe szilárdulni. Nagyon finom mogyoróval, pisztáciával, kesudióval, és igazából minden aszalvánnyal…

Pár óra alatt megdermed, és már fogyasztható is.

Figyelj viszont! Hűtőben kell tartani, mert a benne lévő kókuszolaj szobahőmérsékleten könnyen olvad.

 

Jó étvágyat!