Kakaó – minden, amit eddig nem tudtál róla

A kakaóról mindenkinek a forró, habos kakaó és a csokoládé jut eszébe először. És bizony a kakaót valószínűleg mindenki szereti. A kakaó iránti szeretetünk régi időkre nyúlik vissza. Már Kolumbusz is ismerte és fogyasztotta. A bennszülöttek körében a kakaót afrodiziákumként is használták.. Na és szinte mindenki emlékszik arra a bizonyos filmre, amikor is a kakaóból készült csokoládé misztikumára építenek.. Nem véletlen.

Azonban keveset tudunk igazán arról, hogy mi is a kakaó, hogy néz ki és miért is érdemes fogyasztani (na nem a cukorban gazdag csokoládét). Miben rejlik ereje?

Érdemes tudni, hogy a keserű kakaópor a legtisztább kakaóbab forma. A nyers kakaó a leggazdagabb magnéziumforrás a világon és rendkívül erős antioxidáns. A kakaóbab töret a nyers kakaóbab apróra tördelt változata.  Enyhén kesernyés, jellegzetes, karakteres íze van, mely a csokoládéra emlékezető jegyekkel, ízvilággal rendelkezik.

A kakaóból alapvetően két fő terméket állítanak elő: a kakaóport és a kakaóvajat. A Dél- és Közép-Amerika trópusi erdőiben termő kakaófa gyümölcsének köszönhetően élvezhetjük a világ legnépszerűbb édességét – a csokoládét. Maga a kakaófa gyümölcse meglehetősen nagy, melyben 20-60 darab kakaóbab található. A csokoládénak pedig a lehető legnemesebb és legfinomabb összetevője a nyers, zúzott kakaóbab, azaz a kakaóbab töret.

A nyers kakaó nagyon magas antioxidáns-tartalommal rendelkezik, emellett kiváló étkezési rostforrás. A kakaóbab töret kiváló alternatíva a csokoládéra azok számára, akik korlátozni szeretnék a cukorfogyasztást. A kakaóbab töret tökéletes a cukorbetegségben vagy inzulinrezisztenciában szenvedők étrendjéhez, emelett alacsony glikémiás index jellemzi.

Antioxidáns hatásban felülmúlja a goji bogyót is. Kiváló vasforrás, mely segít a vörösvértestek és a hemoglobin megfelelő termelésében, az immunrendszer normál működésében. Támogatja a kiegyensúlyozott szellemi működést, segít leküzdeni a fáradtságot.

Értékes magnézium forrás mely az izmok működését támogatja, illetve szintén a fáradtság elkerülésében segít. Emellett gazdag káliumban és rézben is.

A kakaóbab töretet adhatjuk a reggeli zabkásához, de használhatjuk süteményekhez, palacsintához, kekszekhez, gofrihoz, turmixokhoz. Aki különlegesebb, pikánsabb ízekre nyitott, salátákhoz is adhatja, de más ételek tetején is egyedi ízvilágot érhetünk el. Önmagában, nyersen is fogyasztható, hiszen kellemes íze van.

A kakaóbab dopamint és szerotonint tartalmaz, ezáltal a levertséget, a mentális betegségeket, depressziót pozitívan befolyásolja. (A csokoládéfogyasztásra gondolhatunk, mert bizonyítottan fokozza a kedvünket. A nyers kakaóbab törettel azonban a káros cukrokat elkerüljük.) Jó hatással van az energiaszintünkre, a légzőrendszerre és a koleszterinszintre is.

Érdemes még megjegyezni, még egyszer kihangsúlyozni a kakaóról, hogy

  • több mint 300 különböző értékes vegyületet tartalmaz,
  • gazdagon található benne foszfor, a magnézium, a réz és a kálium, valamint az A, B1, B2, B6, B12, D- és E-vitamin,
  • erős antioxidáns, benne lévő flavonoidoknak és polifenoloknak köszönhetően. ezért hatásos alapanyag a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek megelőzésében,
  • élénkítő hatású, serkenti az agyműködést, a szellemi aktivitást,
  • magas a rosttartalma, támogatja, serkenti az emésztést,
  • lassítja a bőr öregedését
  • fogyasztásával számos civilizációs betegség előzhető meg,úgy mint a cukorbetegség, a rák, vesebetegség
  • D-vitamin tartalmának hála az immunrendszerünket is hatékonyan támogatja. ráadásul mindezt igen ízletes formában!
  • a kakaóbabban található teobromin hatásosnak bizonyult a cavitásképződés, a plakképződés és fogszuvasodás megelőzésében
  • hatékonyan csökkenti a fáradékonyságot, álmatlanságot