Csomagoljunk finomat, egészségeset és szépet csemeténknek!

Manapság fontossá és persze népszerűvé vált, hogy ízletes, ínycsiklandozó és elegendő tízórait vagy uzsonnát készítsünk össze a gyerekeknek. Egy-egy iskolában töltött nap a különórákkal, szakkörökkel együtt akár 8-10 óra is lehet számunkra. Ennyi idő alatt fontos, hogy ne csak megteljen a pocakjuk, de igazán tápláló fogásokat egyenek. A napi öt étkezésből sokszor a reggelin és a vacsorán kívül, a maradék hármat az iskolában költik el, ezért felmerül a kérdés, mi a megfelelő gyermekünknek?!

Sokunknak fejtörést okoz, hogyan pakoljunk gyerkőcünknek iskolába, kirándulásra. Az iskolai büfében esetleg a legközelebbi vagy kedvenc gyorsétteremben kapható ételekkel nehéz versenyezni, de egy jól átgondolt uzsonnás dobozzal könnyen az egészséges falatok felé terelhetjük őket. Ráadásul a színesen, csábítóan összeállított dobozok most fénykorukat élik. Fotogének, és tetszetősek, csemeténk is büszke lesz a házi kosztra.

Készültünk pár klassz ötlettel, hogyan dobjuk fel gyerkőceink uzsonnás dobozát; és persze összegyűjtöttünk néhány tudnivalót, hogy mi alapján pakoljunk?!

Kezdjük a legelején! Joggal háborodunk fel elsőre. Az egész napos munka, majd házimunka után még fotogén, színes, guszta dobozt is pakoljak össze? Pedig sokkal jobb, ha a gyerekek lefotózzák, megmutatják és főleg meg is eszik az egészséges, tápláló házi kosztot, mintha a szemétben landolna a nehéz iskolatáskában összenyomott szendvics.

 

  1. Tervezzük meg hétvégén, miket fogunk pakolni. Elő lehet készülni zabkásával, előre hasábokra vágott zöldségekkel, felkockázott gyümölcsökkel, sajt falatokkal. Kikeverhetjük a tonhal-, padlizsán- vagy avokádókrémet.
  2. A fagyasztóba kerülhet gyümölcs, melyből később növényi tejjel / tejjel egy turmixban összemixelve egészséges smoothie-t készíthetünk.
  3. Mindig legyen a dobozban, ami erőt, energiát ad nekik. Minden csoportból szerepeljen 1-1 adag:
    • kenyér és gabonaféle, pl.: kenyér, szendvics, wrap, tortilla lap, házi sütemény, muffin, zabkeksz, zabkása, kréker, stb
    • fehérjeforrás, pl.: olajos magvak (kesudió, mandula, dió, pekán, törökmogyoró), főtt tojás, sajtkockák, joghurt, túró, túrókrém, körözött
    • zöldség és gyümölcs, pl.: zöldséghasábok (uborka, répa, stb), néhány szem friss gyümölcs, ha kell feldarabolva, -szeletelve (pl szőlő, eper, banán, áfonya), de akár egy kis adag turmix, gyümölcs smoothie is lehet
  1. Játsszunk a színekkel, formákkal! Többféle, más-másszínű zöldség, gyümölcs rettentően feldobja a legszürkébb uzsonnát is.
  2. Gondoljunk arra, hogy egy vidám alakú szendvics, tele minden finomsággal, nem csak örömet szerez a szemünk fényének, de biztosan el is fogyasztja, így gondoskodunk róla, hogy korának megfelelően legyen ellátva a szükséges tápanyagokkal! Vágjuk háromszög alakra a kenyeret. Készítsünk cica, csibe, robot alakú szendvicset!

És most nézzünk pár csodás ötletet!

 

  1. Banános, mogyorókrémes wrap – Csak kenjük meg egy cukormentes földimogyoró krémmel, tegyünk bele egy banánt, tekerjük fel, majd szeleteljük ujjnyi vastagságú darabokra! Nem csak gyönyörű, de kellő energiát ad is a kicsiknek! Pakoljunk hozzá olajos magvakat, bogyós gyümölcsöt is!
  2. Házi zabkeksz, gyümölcs, és egy adag joghurt / növényi joghurt.
  3. (Házi) kréker, avokádó- vagy tonhalkrém, zöldséghasábok, koktélparadicsom, főtt tojás ketté- vagy cikkekre vágva.
  4. Használjuk a keksz kiszúróinkat! A sajtot, a felvágottat formázzuk! Csillagok, mézeskalács figura, szívecske, virág.. máris egy vidám kis szendvics feltétet kapunk!   
  5. Gyümölcs, sajt „saslik” – készítsünk kreatív saslikot a kedvenc falatokból: szőlő, sajt, pici szendvics, sajt, szőlő. Vagy zöldségekkel: uborka, paradicsom, sonka vagy csirkemell, sajt felváltva.
  6. Cukormentes gyümölcsleveket pakoljunk nekik, kerüljük a szénsavas, ízesített, túl sok cukrot tartalmazó juice-okat!
  7. Túrókrém, vagy körözött, pirított bagel-en, félbevágott zsemléken. Tegyünk rá felszeletelt tojást, retket és zöldhagymát csíkokra vágva! Alakítsunk ki édes nyuszit, egeret, cicát!
  8. Tortilla/wrap lapba töltött rántotta, picit megpirítva
  9. Egészséges, energiát adó snackeket adjunk, pl egy finom datolyaszeletet!
  10. Ami nagyon fontos, kerüljük el a feldolgozott ételeket, például csipszeket! Adjunk elegendő vizet is a napra!

 

Ötleteljünk, legyünk kreatívak, gondoskodóak, hogy gyerkőceink makkegészsegesek legyenek!