Fogyasszunk mogyoró-, mandula és kesuvajat!

Az egészséges és a sportos életmódot folytatók már ismerik és szeretik a különböző magvajakat. Rendszeresen fogyasztják a minőségi alapanyagokból, különféle olajos magvakból készült krémeket, hiszen nem csak ízletes, de tápanyagokban gazdag, egészséges eledel.

Érdemes beilleszteni az étkezésünkbe, és rendszeresen fogyasztanunk!

Most megmutatjuk a mi indokainkat, mi miért szeretjük őket?!

  1. A legelső és legfontosabb, mert finomak! Az ízük, az állaguk, a sokszínűségük és a sokszínű felhasználási lehetőségük. Mindnek megvan a maga kellemes aromája, ízélménye. Más egy mogyoróvaj, ami ropogós, más a mézes-kakaós földimogyorókrém, más a mandula- vagy a kesuvaj is, mégis mind nagyszerű. A finomság pedig nagyon fontos, ha okosan, körültekintően akarunk étkezni. Hiszen sokkal könnyebb egy étrendet tartani, amiben élvezzük is az ízeket!
  2. A rosttartalmuk magas, és így csökkentik az étvágyat, illetőleg a jóllakottság érzését hamarabb éri el. Ezáltal kevesebbet fogyasztunk, kikerülhetjük vele a fölös kalóriákat.
  3. Segítenek a súly csökkentésében. Hiszen kontrollálják az éhségérzetünket, kevesebb is elég, hogy jóllakjunk. Súlyunk megtartásában vagy csökkentésében így csodás partnerek.
  4. Kiváló magnéziumforrás minden olajos mag, és így a belőlük készült magkrémek, vajak is.
  5. A mogyoró-, mandula- és kesuvajban sok az egészséges zsírsav! Az egészséges zsírsavak fogyasztása segít csökkenteni a szervezetünkben a gyulladások mennyiségét. A jó zsírsavak fogyasztása köztudottan csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát.
  6. Jótékony hatással vannak ereinkre. Telítetlen zsírokban gazdagok, ezáltal hatékonyan csökkentik a koleszterinszintet.
  7. Segítenek a vérnyomás szabályozásában, stabilizálásban. Az érfalak gyulladásának csökkentésével hozzájárulnak a trombózisok és szívrohamok kockázatának csökkentéséhez is.
  8. Hozzáadott cukrot nem tartalmaznak, de fehérjében gazdagok.
  9. A jó zsírok rendszeres fogyasztása csökkenti az epekő kialakulásának a kockázatát.
  10. Szép bőr, haj, köröm: említésre méltó E-vitamin, B3-vitamin-és magnéziumtartalmuk. Az olyan külső jegyek, mint a bőr rugalmassága szintén az E-vitaminnal hozható összefüggésbe.

+ 1 tipp:

Egyes recepteknél a margarin és a vaj kiváltható ezekkel a magvajakkal! Süthetők és ízük is sokkal különlegesebb! Adható reggeli granolához, müzlihez, müzliszelethez, sőt akár húsos ételek szószát is kiválthatjuk vele. Cukorban és zsírban úszó szószok helyett egy különleges és pikáns ízvilágot kapunk!

 

Fogyasszunk magvajakat bátran rendszeresen! Lepjük meg velük gyermekeinket, és persze magunkat is! Nem csak fantasztikus csemegék, de telis-tele vannak minden olyan ásványi anyaggal és tápanyaggal, melyek elengedhetetlenek egészségünk megtartásához.