A pisztácia hatása – ezért fogyaszd!

A pisztácia hatása megér egy külön cikket. Nem csak finom, de egészséges is.

„A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!” – ez az idézet az egyik (bizonyára nem csak a mi) kedvenc filmünkből származik. Terence Hill persze nem csupán a pisztácia íze miatt kérte ezt a fagyit, hanem társa bosszantása miatt, de kétségtelen, hogy a pisztácia, s az általa készült szinte mindenféle édesség (fagylalt, krémek, sütemények) világszinten nagy népszerűségnek örvend.

De van egy jó hírünk. Nem csak rendkívül finom olajos magról beszélünk, hanem módfelett egészséges is.

A pisztácia jótékony hatása

A pisztácia vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben és rostban gazdag mag, mely épp annyira ízletes, mint amilyen egészséges is!

Nagyon sok, az egészségre gyakorolt pozitív hatással rendelkezik, ezek közül a legfontosabbak, hogy csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedéseket és azok kockázatát; erősíti az immunrendszerünket és rákmegelőző hatású. Emellett védi a szemet; jót tesz a bőrünknek, idegrendszerünknek; gyulladásgátló és gombaellenes hatású (A- és E-vitamintartalmának köszönhetően). Felveszi a harcot a cukorbetegség ellen (foszfortartalma miatt), csökkenti az LDL („rossz”) koleszterinszintet. A pisztácia igazi antioxidáns raktár. Ezek az anyagok megelőzik a test sejtjeinek károsodását, azaz ha a szervezet antioxidáns szintje magas, a sejtek elhalása és a rák kialakulásának esélye is csökken.

Antibakteriális és sejtmegújító tulajdonságai révén részt vesz az irritált bélrendszer állapotának helyreállításába, ahogyan fertőtleníthetjük vele szájüregünket is. Sőt, sokak szerint pár szem pisztácia a szaggató fogfájást is képes csillapítani. Nem tartalmaz nátriumot, ezért frissen a magas vérnyomásban szenvedők is bátran fogyaszthatják.

Fogyasztásával, káliummal, rézzel, magnéziummal, kalciummal, mangánnal, cinkkel, foszforral, vassal, szelénnel töltjük fel szervezetünket, de kiemelkedő B-vitamin, E-vitamin és folsavforrás is. A benne található fehérjéknek és egészséges zsíroknak köszönhetően sportolók számára is ajánlott.

Ezek után már nem is marad kérdés, hogy a pisztácia egészséges-e, hiszen csupán a fentiek tükrében tudható a válasz.

A pisztácia hatása a májra

A folsav tartalmának hála a májra is serkentően hat, de az emésztőrendszert is támogatja.

A pisztácia hatása a potenciára

A mediterrán étrendet az orvosi körök is elismerik, hiszen az egész testünket megfelelő üzemanyaggal látja el. A potenciával foglalkozó kutatók így a pisztáciára is felfigyeltek, s egy török kutatás megerősítette, hogy ez az olajos mag valóban hatásos természetes ellenszere a merevedési zavaroknak.

A pisztácia káros hatásai

Természetesen, akik mogyoróallergiában szenvednek, jobb, ha a pisztáciával sem próbálkoznak.

Amire pedig figyeljünk, hogy amennyiben pörkölt, sós pisztáciát szeretünk ropogtatni, akkor azt csak mértékkel tegyük, vagy a natúr pisztáciát válasszuk. A só miatt hiába támogatná szívünket a pisztácia, a magas vérnyomást hamarabb kockáztatjuk. Érdemes odafigyelni a napi sóbevitelünkre!

Összeségében tehát a pisztácia gyógyhatásairól többet olvashatunk, és elmondhatjuk, hogy a pisztácia jótékony a szervezetünk számára, és a fentiekre figyelve finom és tápláló eledelünkké válhat.

  • A LEGFINOMABB
  • JEGES TEA
  • RECEPTEK