Évkezdő méregtelenítés természetesen és óvatosan

Nagyon boldog újévet kívánunk! Reméljük mindenkinek számtalan finomsággal gazdagított ünnepi időszak van a háta mögött! Ha ebbe belecsúsztak a hagyományos, szénhidrátban, cukorban, egyebekben dúsabb fogások is, azzal sincs semmi gond, néha egy pici lazsálás megengedett. Sőt, meg is érdemelt.

Na de azért óvatosan, hiszen a gyomrunk az elsőszámú védelmi páncélunk az egészségmegőrzésben folytatott „harcban”. Az édes bejglik, mézeskalácsok, édességek és persze a fűszeres vagy épp zsírosabb étkek után nem árt egy év eleji immunturbózás, pici „detox” a szervezetünknek.

Cikkünket két részletben tesszük közé, benne hasznos tanácsokkal és receptekkel, amik segítenek, hogy könnyebb gyomorral kezdjük az évet!

  1. Útifű maghéj

A megfelelő mennyiségű rost (napi kb. 25-30 gramm) és folyadék (napi 1,5-2 liter) segíti a megfelelő emésztést; ezek hiányában különböző egészségügyi problémák léphetnek fel, például májműködési zavarok, epebántalmak, túlsúly, sajgó ízületek, székrekedés, puffadás.

Az útifű maghéj kíméletes méregtelenítő, béltisztító hatású növény, mely kitűnő az emésztőrendszerünk tisztításában és még számos más előnnyel is bír.

Fontos tudni, hogy a világon legalább 250-féle útifüvet tartanak számon. Az útifű maghéj vagy másik nevén indiai bolhafű (tudományos nevén Plantago ovata, ezen belül plantago psyllium) nem azonos a meghűléses betegségek esetén jótékony hatású lándzsás útifűvel (Plantago lanceolata).

Alaposan tisztít, garantáltan megköti és eltávolítja a vastagbélben lerakódott méreganyagokat, mégpedig azokkal a káros baktériumokkal együtt, amelyek krónikus betegségeket okozhatnak, s hosszú távon akár a belek rákosodását is kiválthatják. Megkönnyíti és rendszeressé teszi a székletürítést, az anyagcsere felgyorsítása és a bélrendszer tisztítása révén pedig fogyasztó hatást fejt ki. Jelentősen csökkenti a káros koleszterin szintjét, növeli a glükóztoleranciát, valamint segít megelőzni az érelmeszesedés és a koszorúér-betegségek kialakulását.

Az útifű maghéjat bátran ajánljuk:

  • azoknak, akik túl sok félkész ételt, gyorséttermi és „mű” ételt fogyasztanak, esetleg több állati eredetű fehérjét.
  • azoknak, akik különböző gyomorpanaszokkal, candida gombával (annak túlszaporodásával), epeproblémával küzdenek
  • rossz májfunkcióval, májműködési zavarral rendelkezőknek
  • antibiotikumos kezelést követően
  • reflux tüneteitől szenvedőknek
  • rossz székletürítéssel küzdőknek

Fontos, hogy az útifű maghéj fogyasztása mellett kellő mennyiségű folyadékot fogyasszunk (legalább 2 litert), az is elsősorban tiszta víz legyen.

Emellett ha kúraszerűen használjuk, a kúra ideje alatt kerüljük a cukor, fehér liszt, és az alkohol fogyasztását, illetve a nassolást is máskorra időzítsük. J

Hogyan fogyasszuk az útifű maghéjat és meddig javasolt egy kúra?

Naponta kétszer 7 grammot (kb 2 teáskanálnyit), étkezés előtt 25-30 perccel öntsünk pohárba, öntsünk rá 1-2 dl langyos vizet, várjunk maximum 5 percet. Tipp: natúr joghurtba is keverhetjük.

2-3 hétig ajánlott napi szinten tartani, utána elég csak alkalmanként.

 Fontos még pár dolgot szem előtt tartani, amíg útifű maghéj kúrát tartunk:

  1. Naponta legalább 2 liter folyadékot igyunk.
  2. Más hashajtó, puffadásgátló, vagy emésztéskönnyítő hatású szerrel egyidejűleg soha ne alkalmazzuk!
  3. Az útifű maghéj a kártékony baktériumok mellett a hasznos baktériumokat is eltávolíthatja a bélrendszerből, ezért alkalmazásának ideje alatt ezek pótlására érdemes élőflórás natúr joghurtot vagy kefirt fogyasztani esetleg probiotikumot szedni.
  4. Az útifű maghéj a gyógyszerek hatását befolyásolhatja ezért a gyógyszer bevétele és az útifű maghéj elfogyasztása között legalább 2 órának feltétlenül el kell telnie. Ez az étkezésre is vonatkozik! Az útifű mahjéj megakadályozza a cukor felszívódását, s a vércukorszint zuhanását eredményezheti.
  5. Két év alatti gyermekek, illetve várandós, szoptató nők számára az útifű használata nem javasolt!